dinsdag 5 maart 2013

Wat staat er op de planning?

Als ik aan Tom vraag wat we allemaal gaan doen in Florida krijg ik als antwoord, "helemaal niks, we gaan lekker relaxen en van het huis genieten".


Maar na een ochtend aan het zwembad met een boek of m'n laptop wil ik 's middags toch echt op pad, er is zoveel leuks te beleven.
Daarom heb ik een aardig lijstje met things to do gemaakt.

We gaan dit keer naar het Flower & Garden festival in Epcot, het lijkt me super om mee te maken in ons favoriete Disney park.


Er zijn tijdens dit festival allerlei stalletjes waar je gerechten en drankjes van over de hele wereld kunt proeven.

Ook wil ik een keer naar St. Augustine, de oudste stad van Amerika, want in al die jaren dat we al in Florida komen, zijn we daar nog nooit geweest dus dat wordt nu wel eens tijd.
Het is ongeveer 2,5 uur rijden maar autorijden vinden we nooit erg in Florida, er is altijd zoveel te zien onderweg.



Een bezoek aan het strand mag niet ontbreken en na alle mooie foto's gezien te hebben op het blog van Rick van Fort de Soto, wil ik dat wel eens met eigen ogen bekijken.

Johns Pass in Madeira beach lijkt me trouwens ook erg mooi.


Downtown Disney, Celebration en shoppen in de malls staan al standaard op het lijstje.
Van Nathalie heb ik een geprinte lijst gekregen met plaatjes van kleding die ze op de websites van diverse winkels opgezocht heeft. Van een aantal vriendinnen van haar heb ik lijstjes gekregen voor make-up.

Onlangs toen Tom aan me vroeg wat ik dan graag zou willen doen, dacht ik eerst aan een ballonvaart. Maar omdat dit naar verhouding best prijzig is voor zo'n korte periode in de lucht heb ik gezegd dat ik graag nog eens naar Discovery Cove wil.
Maar dan zonder Dolphin Swim, dit hebben we vorige keer wel gedaan maar hoeft van mij niet weer. Het was leuk om gedaan te hebben maar ik vond het erg commercieel en het leek net een klasje (sorry voor de mensen die dit helemaal geweldig vinden).
Het snorkelen bij de roggen vond ik wel fantastisch, zo'n mooie beleving en nu het park vernieuwd is lijkt het me heerlijk om daar een dag te relaxen, te zwemmen en genieten van het all inclusive concept in dit prachtige park.


Bij het ticket krijgen we onbeperkt toegang tot Seaworld en Aquatica dus kunnen we met Wilco mee als hij naar Seaworld gaat.

Met Wilco willen we gaan kayakken in Wekiwa Springs SP en hopelijk wat manatees spotten in Blue Springs SP.



Natuurlijk kijken we er heel erg naar uit om lekker uit eten te gaan in een van de vele restaurants maar er zijn teveel nieuwe restaurants om in deze 3 weken uit te proberen.
Helaas voor de mannen gaat Twin Peaks het restaurant wat bekend staat om z'n Eats, Drinks en Scenic Views  pas in mei open dus zullen we toch een volgende vakantie moeten gaan plannen!




16 opmerkingen:

  1. Heerlijk vooruitzicht! Ik heb Johns Pass ook aan mijn lijstje toegevoegd. We gaan jullie volgen, aftellen maar...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijk Anita, denk dat we weer lekker veel tips gaan krijgen. Toevallig heb ik Johns Pass ook gisteren op de To Do lijst gezet dus ik ben erg benieuwd naar jullie bevindingen.
    Nog 5 dagen als ik het goed heb, die zijn zo om.
    Alvast een hele goede reis!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb even op de link gekeken van Twin Peaks, ik heb zo 't vermoeden dat er in de toekomst nog een bezoek aan Florida in het verschiet ligt :-)

    Ik hou jullie blog in de gaten.

    Laterrr....

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Lekker hoor, alvast een goede reis en veel plezier!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. O heerlijk, dat ziet er weer veelbelovend uit allemaal...en ook ik heb Johns Pass al op mijn lijstje staan, zag het op een forum langskomen en het lijkt me wel wat. Ben erg benieuwd naar jullie belevenissen en zit er klaar voor. Zoals Saskia al zegt, zal ons lijstje wel gaan groeien de komende weken met alle tips en tops!!

    Alvast een goede reis en tot in Orlando!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuke dingen in de planning! Heel veel plezier alvast!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dat zijn weer een hoop leuke dingen op de planning. Ben heel benieuwd. Veel plezier met deze vakantie maar dat zal vast wel gaan lukken!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een heerlijk vooruitzicht voor jullie; ben helemaal niet jaloers ! Ben vooral benieuwd naar de restaurant, en dan in het bijzonder naar de foto's van Tom in dat nieuw geopende restaurant waar op het forum over gesproken werd ;-) ! Ik wacht de foto's geduldig af !

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een leuke plannen hebben jullie weer.
    Ik hoop dat het gaat lukken met de verlanglijstjes. Wij hebben de ervaring dat je dan net niet kan vinden wat erop staat.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Nou Tom...maak je borst maar nat, dat gaat geen luie vakantie worden ;)
    Klinkt allemaal weer heerlijk en ik ben dan ook heel benieuwd naar de verslagen waar we weer allerlei tips vanaf kunnen pikken!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Plannen genoeg! Het Epcot flower festival is zo mooi, we zijn er vandaag geweest. St. John pass is leuk, wel toeristisch. Ft de Soto is zo mooi, rij even door om een foto te maken van het Don Cesar hotel, shocking pink:-) .

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Heerlijke vooruitzichten en things to do. St. Augustine staat ook al een hele tijd op mijn lijstje en iedere keer komt het er niet van. Nu ga ik zitten wachten op jouw verhaal en wie weet gaan wij dan ook eindelijk eens deze zomer. Epcot lijkt me echt fantastisch met die al die bloemen. Jullie gaan echt een heerlijke vakantie tegemoet. Nog even......

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Nou aan plannen geen gebrek, jullie hebben genoeg te doen.
    Dat wordt een heerlijke vakantie.
    Nog even "bijten" en dan is het zover. We zijn benieuwd naar de verhalen en de foto's natuurlijk.
    Gr.Yvonne en Rob

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Oh wat een heerlijke planning heb je gemaakt. Er staan een aantal dingen tussen die wij ook willen doen in september. Erg benieuwd naar jullie ervaringen.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Jullie hebben weer genoeg leuke ideeën en zullen je zeker weer niet vervelen. Maar ook lekker eten staat weer op jullie lijst, we zijn weer benieuwd.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een hoop plannen weer, heerlijk hoor.
    Ben benieuwd naar je verhalen op het blog.
    Have fun!

    BeantwoordenVerwijderen