zondag 17 maart 2013

Relaxte zondag en Columbia restaurant



Vanmorgen stond ik rond 8 uur op terwijl Tom lekker bleef uitslapen tot een uur of half 12. 
Met de kinderen had ik afgesproken om te gaan skypen maar helaas hoorden ze mij niet via de laptop.
Ik hoorde hun wel praten en gelukkig konden we elkaar zien. We hebben toen maar opgebeld en bleven zo naar elkaar kijken terwijl we aan de telefoon zaten.Wel jammer maar ik heb echt geen idee waar het aan kan liggen want volgens mij staan alle instellingen goed voor de microfoon op mijn laptop. Toen ik GVD zei antwoordde Sebas dat hij me niet kon horen maar wel kon zien wat ik zei!
Ze hebben het gelukkig gezellig saampjes thuis maar hebben wel erge heimwee. Ik mis ze hier ook.
Ik ging verder met het blog van gisteren en plaatste er foto’s bij.
Het is zeer leuk om al die verschillende reacties te lezen, iedereen heel erg bedankt.

We deden het rustig aan en gingen pas laat ontbijten met toast, roerei en bacon.. Helaas hadden we geen kiwi’s of ander lekker fruit voor de zondag.
Florida staat bekend om zijn sinaasappels en dat klopt zeker, de jus d’orange is hier zo veel lekkerder dan in Nederland.

We zwommen wat, lazen wat en dronken wat, echt een luie zondag.
In de loop van de middag deden we wat boodschappen bij Publix en namen daar de Orlando Sentinel mee. Hier zitten op zondag heel veel kortingsvouchers in. Als je wilt kun je dus zo aan extreme couponing gaan doen. Wel leuk om door te kijken maar ongelooflijk wat een stapel folders.


We kochten verse aardbeien 2 bakken voor 4 dollar en kiwi’s. Ook kochten we een botervloot en een ander merk haarverf, 2 voor 6 dollar.We belden naar het restaurant Columbia in Celebration om een tafel te reserveren voor 6 uur vanavond. 
Hier hebben we al eens eerder gegeten en vonden het toen erg goed.
Vooraf wandelden we een stukje langs het meer, het is daar net een plaatje.



De terrassen zaten overvol bij alle restaurants aan Front Street, het was dan ook nog een heerlijk buiten.


Wij wilden liever binnen eten en werden samen in een booth gezet, we konden mooi alles volgen en we leken de jury wel. We konden zo iedereen die voorbij liep beoordelen, haha.
Columbia is een Cubaans/Spaans familierestaurant en ik bestelde een Sangria en Tom een biertje. Vooraf namen we de aanbevolen Scallops Casimiro en we kregen er warme Cubaanse broodjea met boter bij.


Als hoofdgerecht bestelde ik Paella Valenciana (prepared in a traditional paella pan,features clams, mussels, shrimp, scallops, calamares,chicken and pork, baked with Valencia rice, extra virgin olive oil, green peppers, Spanish onions, ripe tomatoes, garlic, spices and splashed with white wine), dit gerecht zou ongeveer 30 minuten duren om te bereiden.
Dat vonden we totaal niet erg want we zaten heerlijk. Tom bestelde Filet Mignon Chacho (center-cut Filet Mignon, served with a rich sauce of bourbon, shallots and mushrooms. Flambéed tableside with a shot of our very own smooth tasting small-batch, aged in oak 121 proof bourbon, called “Chacho.” Served with roasted potatoes and vegetables) die aan tafel geflambeerd zou worden.
Als tussengerecht kregen we een salade waar dit restaurant beroemd om is, de Columbia’s original 1905 salad, die aan tafel door elkaar gemengd werd. Erg lekker.
We hadden een vriendelijke ober die uit Roemenië kwam en een gezellig praatje maakte.


De ober kwam Tom’s biefstuk aan tafel flamberen en schepte mijn paella vanuit de pan allemaal op mijn bord. Dat vond ik een beetje jammer want mijn bord lag nu heel erg vol en ik had liever zelf opgeschept uit de pan. De vis, scallops, garnalen, inktvis, mosselen waren heerlijk maar de kip en stukjes vlees waren wat droog. De hoofdgerechten smaakten fantastisch en Tom’s biefstuk is echt één van de beste die hij ooit gehad heeft.





Dit restaurant zit in een hogere prijsklasse dan bijvoorbeeld een Outback maar is het meer dan waard.
We hadden geen “room for dessert left” dus wandelden we na afgerekend te hebben rustig terug naar de auto en namen thuis buiten op het terras een lekker kopje koffie met een neutje.

11 opmerkingen:

  1. Een dagje in de relaxstand is goed te doen zo te lezen. Heerlijk hoor! Jammer dat skype niet lukte maar gelukkig kon je het toch nog oplossen. Ik kan me hun heimwee goed voorstellen. Wij zijn ook echt de dagen aan het aftellen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja dat restaurant kennen we goed, hhmmmm heerlijk eten en een leuke sfeer. De Sangria de Cava is ook heerlijk daar. Genieten!!
    Have Fun.....

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Even lekker relaxed bijkomen van jullie dagje Epcot. Jammer van het skypen, maar gelukkig hebben jullie de kids toch gezien en gesproken. En hoe fijn dat je 30minuten op je eten moet wachten, dat was van de week wel anders, hahaha. Het eten ziet er weer heerlijk uit. En Celebration is natuurlijk helemaal top.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Lekker hoor een dag relaxen, hoort ook bij je vakantie, jammer dat je de kids niet kon horen via skype, gelukkig zijn er altijd nog de mobieltjes.
    Wat een mooi restaurant en het ziet er allemaal heerlijk uit, komt gelijk bij ons op het "to do" programma ;-)
    Extreme couponing zo te zien (ik zie golfspullen) moeten wij misschien ook maar eens gaan doen.
    Groetjes,
    Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heerlijke relax dag, leuk de zondag Sentinel uitpluizen..
    Lekker eten, wandelen rond Celebration .. life is good .

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Van Saskia al verschillende keren gehoord dat dit restaurant zo goed en lekker is, dus dat moeten we in de toekomst ook maar eens gaan proberen! Nu jullie er ook zo enthousiast over zijn, willen we niet achter blijven, haha!! Lekker relaxed dagje, heerlijk, is ook genieten natuurlijk!!

    Enjoy!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heerlijk zo relaxen en wat een top auto. en het eten blijf maar doorkomen met die foto's hoor jammie jammie.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. En weer een culinair hoogstandje wat me het water in de mond doet lopen...;)
    Een heerlijk relaxed dagje en dat is ook wel eens lekker, je hebt tenslotte vakantie!
    Tsja, heimwee naar je kids...praat me er niet van Haha

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ah leuk, Celebration! Vond het ontzettend leuk om daar in mijn vakantie te zijn geweest.
    En heerlijk al die folders, even onthouden, volgende keer ook even op zondag die krant kopen, ben gek op folders (heb dan ook geen nee/nee sticker op deur haha)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. leuke tip om de krant te kopen, gaan we zeker een keer doen! Wie weet wat voor leuks tegenkomen.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Na lange dag in Epcot, heerlijk relaxed dagje. Ik kan me wel voorstellen hoor, dat jullie de kids missen, en andersom ook. Is toch best wel lang !! Maar ja, ook bij ons komen dat soort dingen steeds dichterbij .... Enne, de beste biefstuk ooit ??? Wow, dan zou ik eigenlijk ook moeten .... Komt denk ik door sausje ;-) !

    BeantwoordenVerwijderen