dinsdag 26 maart 2013

Johns Pass, Fort de Soto en Thai Thani

Vandaag was het een stuk koeler dan het de afgelopen dagen geweest is en het bleef de hele dag rond de 15 graden met een stevige wind. Als het even niet waaide of je stond uit de wind was het heerlijk want de zon scheen wel volop.
Omdat we graag nog een keer naar het strand wilden reden we na het ontbijt naar Johns Pass in Madeira Beach.
Bij Tampa was het erg druk op de weg maar eenmaal bij de kust kreeg je het echte strandgevoel.

Oh, think twice, cause it's another day for you and me in paradise

Er was zoveel leuks te zien onderweg.

We parkeerden de auto in een parkeergarage bij Johns Pass village en wandelden over de houten boardwalk langs het water. We waaiden zowat weg en hadden beter een lange broek aan kunnen doen, Tom deed een trui aan en ik mijn vest. We gingen eerst naar de wc bij de parkeerplaats. Deze waren erg groot, speciaal voor rolstoelen, en ik hoopte maar dat het slot goed dicht zat en er niemand binnen zou komen.

We zagen heel veel dolfijnen vlak voor de kust, het was een beetje moeilijk om ze op het juiste ogenblik te fotograferen. We haalden een cappuccino in een ijs shop en bleven een hele tijd lekker rondkijken.

We vonden het erg leuk al die restaurantjes en shops aan het water, er hing een gezellig sfeertje.
Je kunt er jetski's huren of parasailen of een dolfijnentocht maken. Dan moest er alleen wel minder wind staan en de pelikanen eerst van de jetski's afstappen.

We liepen langs allerlei souvenir winkeltjes in Johns Pass Village, allerlei leuke gekleurde panden.

Na een hele poos rondgelopen te hebben reden we langs de kust naar Fort de Soto, ongeveer 25 minuten rijden van Johns Pass. Dit is een State Park dus betaal je 5 dollar entree om het park in te gaan.

Wel jammer dat het vandaag geen strandweer was want ik had best een poos op het prachtige witte zand willen zitten en gewoon kijken naar de branding.
Nu konden we lekker uitwaaien op het strand en zagen mooie wolkenpartijen. We bekeken het fort en de kanonnen en willen hier zeker nog eens terugkomen.

Op de terugweg kwamen we langs Tierra Verde waar we een mooie community inreden. Als we de staatsloterij winnen hebben we ons droomhuis aan het strand gevonden, hopelijk staat het tegen die tijd nog steeds te koop, haha.

Op de heenweg waren we over de 275 gereden via Tampa en terug reden we eerst over de 75 richting Bradenton en dan kom je over de Sunshine Skyway Bridge, heel gaaf.

We kwamen ook langs het plaatsje Palmetto, hier vlakbij hebben wij in 2000 met de kinderen in een condo aan het strand gezeten, Palm Island.
Bij Tampa reden we de drukte weer in. Onderweg had ik goed opgelet waar de campers in de grond stonden, bij afslag 14!  (Deze keer is de foto gelukt Wilco!)

Vanavond gingen we eten bij Thai Thani in Celebration, weer eens een heel andere beleving.

We werden vriendelijk welkom geheten en zaten in een booth. Vooraf namen we mixed appetizer, met egg rolls, satay en crab rangoons.
Tom bestelde House Fried rice combination;  a house specialty, fried rice with Pork, Beef, Chicken, Shrimp en ik Bangkok chicken; stir-fried breaded chicken strips with sweet and sour tamarind sauce surrounding with steamed broccoli and topped with roasted cashew and sesame seed.

Het smaakte erg goed en is zeker een bezoek waard als je eens wat anders wilt dan steakhouses.
Thuis keken we tv en ik maakte het blog waarbij het nog een hele klus was om de foto's uit te zoeken want ik had er meer dan 130 geschoten vandaag.
En hoe kun je een perfecte dag beter afsluiten dan een dip in het warme bubbelbad.

1. Prachtig omschreven en in beeld gebracht! Zeker als je weleens in die omgeving bent geweest, beleef je het bijna mee! Op dit moment kan het verschil met NL niet groter zijn: het is hier nog steeds volop winter met temperaturen tussen de -4 en +4 graden. Alvast geestelijk voorbereiden voor de terugreis ..?!..

2. Dat strand ziet er zeker aantrekkelijk uit, jammer dat het niet wat warmer was.
    En wij gaan ook altijd een keer naar Thai Thani als we in Kissimmee zijn. Die crab rangoons vindt ik heerlijk!

3. De houten boardwalk bij Johns Pass lijk me echt geweldig. Wat een leuke sfeer! Even onthouden voor een volgende trip. Deze vakantie blog is echt een informatie boekje hoor. De leukste tips en tricks komen voorbij. Is het niet voor dagactiviteit dan is het wel voor restaurants. Thanks!

4. Leuke dag hoor en een bekend tochtje voor ons!

5. Een van onze favoriete plekjes is echt wel Madeira Beach. Ik vind het altijd zo gezellig op de boardwalk. Zeker 's-avonds als er ook veel live muziek is. Wat een heerlijk dagje weer. Jammer dat het net niet iets warmer was om relaxed op het strand te zitten. Maar jullie hebben deze dag weer heerlijk ingevuld.

6. Weer een hele leuke dag, en de foto van de ' Airstream Ranch ' is goed gelukt zeg !!

7. Super leuk om 2 van de dingen die op onze to do list staan te zien. Weet nu zeker dat we hier heen gaan. Thanks!!
    Have Fun!!

8. Heel mooi weer. Ik vind het wel een tip zeg, Johns Pass. Die houden we even in gedachten!
    Veel plezier nog!

9. Geweldige dag, dit is echt mijn favoriete stukje Florida, de prachtige Gulf of Mexico, Fort de Soto Beach, St. Pete en dan de Sunshine Skyway, zo gaaf!

10. Twee leuke dagen weer achter de rug, genieten!!

11. Johns Pass stond al op ons lijstje en nu na de foto's zeker!
    Het eten ziet er ook weer heerlijk uit! Have fun!

12. En alweer een heerlijke dag in the pocket! Ik krijg toch wel een heleboel heimwee bij het zien van de brug en het witte strand;-)

13. Wat is het toch leuk om jullie verhalen te lezen en wat een hoop foto's plaats je erbij. Dat maakt het wel extra leuk! Het strand ziet er heel erg mooi uit en gezellig met die houten boardwalk. Als wij nog een keer naar Florida gaan hebben wij nog heel veel te zien! En al die foto's van dat lekkere eten, het water loopt me iedere keer weer uit de mond.
    Jammer voor Wilco dat het voor hem alweer voorbij is maar zo te zien heeft hij ook een supertijd gehad. Veel plezier nog!
    Groetjes
    Ine

14. Leuke en mooie foto' s en k weet dat het niet mee valt om uit een rijdende auto foto' s te schieten. We kende het plaatsje niet, zo zie je maar dat je van elke florida blogger weer wat leert. Wij zijn echte steak of pasta liefhebbers dus de Thai laten we even voor wat hij is ziet er wel pico bello uit overigens dus de liefhebbers hebben weer een adresje waar ze terecht kunnen. Gr Rob

15. Die kant gaan we op als we in Tampa zijn. Heb er veel zin na het zien van de foto's. Have still a lot of fun!!!

16. Weer een hoop mooie foto's, vooral diegene waar jullie achter die rooie auto de brug op rijden.

De "camper" foto zie ik tzt wel tegemoet.

geniet lekker verder.

17. Leuk, weer iets om toe te voegen aan ons to do lijstje. De foto's zijn inderdaad prachtig. Geniet ze!

18. Nou zeg.....ik ga hier heel veel van op mijn to do,lijstje zetten, hartstikke leuk zo n dag en die dolfijnen zo dichtbij....het weer is hier ook strakbl lucht en fris, nou KOUD,maar ja daar kan je je op kleden. Eten ziet er ook weer lekker uit.....veel plezier nog

19. Oh wat leuk allemaal zeg, en prachtige foto's!

20. Wij gaan straks in augustus 2013 ook proberen een foto van de campers te maken! Er is een dag (of misschien wel 2 dagen) Bush Garden in Tampa gepland Ziet er leuk uit.
    We willen ook de wijk de Celebration bezoeken en een bezoekje aan de Thai staat nu ook op het lijstje!

21. Ik heb echt genoten van jullie leuke verslag en ook zeker wat ideeën opgedaan voor oktober.