woensdag 13 maart 2013

Segway in Mount Dora en Bonefish Grill


Vannacht heb ik heerlijk geslapen want nadat we gisteravond laat nog in de jacuzzi geweest waren, was ik als een blok in slaap gevallen. 
Ik stond om half 8 op en bekeek eerst alle reacties op het blog. Van verschillende mensen kreeg ik te horen dat ze niet konden reageren op het blog dus heb ik wat instellingen aangepast en zou het nu wel moeten lukken. Het is zo leuk om de reacties te lezen en wat zijn we blij dat we deze week weg zijn uit Nederland, want als ik al die berichten lees, is iedereen de sneeuw in Nederland behoorlijk zat. 
Vandaag kon ik wel het zwembad in, het was nog een beetje fris buiten maar het water was heerlijk, echt genieten weer. Tijdens het zwemmen zag ik allerlei vogels in de lucht waaronder ook roofvogels.
Daarna dekte ik de ontbijttafel en aten we een Nederlands ontbijtje. 


Gisteren had ik bij Walmart een nieuwe Kellogs cereal gezien en omdat wij Cinnamon crunchies zo lekker vinden had ik het idee dat dit er wel op moest lijken.Toen het in de opbergbox zat leken het wel kattenbrokje. Ze smaken niet zo lekker als de crunchies.


Kerry van ons management bureau kwam langs om met Tom over allerlei dingen te kletsen, hij onderhoudt onze villa als we er niet zijn en doet allerlei klusjes om alles in tip top conditie te houden.

Het zonnetje begon door te breken en ik ging aan de rand van het zwembad in mijn boek verder lezen. De kraanvogels kwamen nieuwsgierig mee kijken.


We hadden gereserveerd om vanmiddag om 14 uur een Segway tour te doen in Mount Dora, bij Segway of Central Florida.
We reden over de tolweg 429 en het laatste stuk nieuwe weg was nu ook open. De navigatie begreep dit nog niet en de stem bleef maar roepen “recalculating!”. 
Ik moet dan altijd zo lachen want dan gaat Tom tegen “haar” kletsen;  ja schat, ik weet het. Deze weg ken je nog niet!

We konden vlak voor het kantoortje parkeren en waren mooi op tijd. Er was nog één andere man die ook in onze tour Historic Mount Dora mee ging en na een oefenrondje in het pand mochten we al op pad.



Ik was best zenuwachtig en mijn geluk kennende dacht ik dat ik wel zou vallen van de segway maar het ging zo goed. Ik vond het leuk, echt geweldig!
Ik volgde Danny de gids en Tom en de andere man volgden in een rijtje. Wat een mooi plaatsje is Mount Dora, we gingen naar het meer Lake Dora en gingen ook off road door natuurparken en een sinaasappel boomgaard. We gingen heuvels op en af en reden door een prachtige woonwijk.
Ook maakten we een aantal stops om foto’s te maken. De tour duurde ruim anderhalf uur, dit gaan we zeker nog een keer doen. Dit kantoor is zeker aan te bevelen, aardige mensen en leuke tour.






Na afscheid genomen te hebben liepen we nog even door de gezellige hoofdstraat en gingen boven op het terras van One Flight up wat drinken. Je zit daar heel leuk en hebt een geweldig uitzicht.


Onze foto's op facebook Segway foto's

We wilden vanavond eten bij Bonefish Grill en er is onlangs een filiaal geopend op 7801 W. Irlo Bronson Memorial Highway in Kissimmee maar omdat we vlak langs Wintergarden Village reden gingen we daar naar het restaurant. 


Op woensdag is het voorgerecht Bang Bang Shrimp maar 5 dollar en die is zo lekker.
We gingen al om half 6 eten en dat was maar goed ook want later stonden de mensen al weer in rijen te wachten op een tafel. We kregen lekker brood met een oliedip vooraf, daarna de Bang Bang shrimp. 


Omdat het Happy Hour was kreeg ik 2 glazen wijn en Tom’s biertje was de halve prijs.
Als hoofdgerecht kozen we de Ocean mixed grill dinner voor 2,
We kregen allebei een salade en hadden keus uit 2 bijgerechten en kozen Pommes Gratin, boontjes en daarbij kregen we “Tuna with warm mango salsa, Chilean Sea bass with chimichurri sauce, Atlantic salmon with lemon butter sauce and Sea Scallops & shrimp with Pan Asian sauce.


We hebben gesmuld, dit is echt één van onze favoriete restaurants.
Hierna keken we nog even rond bij wat winkels in Winter Garden Village. Voor Nathalie zoeken we het nieuwste kook boek van Annabel Langbein maar die verkopen ze hier helaas nog niet. Volgens de mevrouw van Barnes & Noble is deze alleen via haar webshop te verkrijgen.

Enorme collectie kookboeken
Rond 8 uur waren we weer thuis waar we lekker buiten op het terras gingen zitten.
Vanavond zag ik dat mijn armen rood verbrand waren door de zon, ik had me niet ingesmeerd met zonnebrand want dacht dat het wel mee zou vallen met de zon maar het gaat toch sneller dan je denkt hier in Florida.

22 opmerkingen:

  1. Wat een heerlijke dag.En die segway houden we in ons achterhoofd. Thanks voor de tip!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk die Segway tour door Mount Dora! En dat eten klinkt echt geweldig, gaat op mijn lijstje voor over 6 weken!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jaloers zit ik naar jullie foto's te kijken. Zonnetje, blote armen en benen. Hier is het buiten weer wit :-( Wat een super leuke dag hebben jullie weer gehad. De segway staat nog steeds op mijn to do lijstje. Leuk ook weer de diner foto's. Ziet er heerlijk uit.
    Maak er maar weer een heerlijke dag van vandaag. Enne.....wel smeren nu hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een keertje op een Segway door Mount Dora lijkt mij ook wel leuk. WIj zijn er een aantal jaren geleden in de kerstperiode wezen kijken, echt heel veel huizen 'over the top' versierd met lichtjes etc.

    Jullie boffen echt met het mooie weer, maar wel uitkijken in de zon dus ;-)

    Groetjes vanuit een enigzins wit NL

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Tja hier zit nog iemand te knarsen van jaloezie. De snowboots staan al klaar om de kids naar school te brengen!! Niks rood velletje hier :).
    Dat eten ziet er echt heerlijk uit zeg, die gaat op de lijst hahaha.Zo'n Segway tour lijkt inderdaad erg leuk maar Alec is nog veel te klein hiervoor dus dat moet nog even wachten.
    Have Fun!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een verschil in weer hè?!!
    Leuk om Mt. Dora te zien want dat staat bij ons ook op de planning voor februari.
    Geniet van jullie tijd in Florida!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuke segway tour is dat he, deze hebben wij ook gedaan.
    Ook wij gaan komende vakantie nog wel een keer.
    Bone Fish Grill zijn we nog nooit geweest, ziet er lekker uit dus, die onthouden we ook maar even voor september ;-)
    Verder nog maar lekker genieten!
    Gr.Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wel leuk zo'n segway tour. Mooi om te weten dat alles goedgegaan is :-)
    Op Schiphol rijdt de Kmar er in de aankomst en vertrekhal ook mee, blijf 't altijd een bijzondere verschijning vinden.

    Goed om te weten dat ik zonnebrand moet mee nemen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een heerlijke dag daar, hier kraakt het ijs nog steeds op de tussenweggetjes, niks geen warmte brrrr!
    Die segway tour lijkt me ook helemaal leuk, maar ook hier is de jongste nog te klein. Dat eten ziet er goed uit, maar voor ons, als geen vis liefhebbers een no-go deze keer. Maar fijn dat jullie er zo van hebben genoten.
    Geniet maar lekker verder in jullie mooie villa en smeer je maar goed in, een rood velletje kan behoorlijk pijnlijk zijn...daar weet ik alles van!

    Enjoy!!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. O, o wat krijg ik heimwee.
    Ziet er allemaal leuk uit, zo te zien hebben jullie het goed!
    Nog veel plezier....

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Zoveel redenen weer om nog een keer naar Florida te gaan... ;-)
    Leuke dag weer, heerlijk! En kan het zonnetje bijna voelen, bijna...

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hier sneeuwt het weer volop, heerlijk om dan in Florida te zitten.
    Bonefish Grill lijkt me geweldig, misschien van de zomer eens met Ruud proberen, kids naar de mac, dat zijn geen visliefhebbers.
    Mooie dag weer!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Fantastisch die Segways he, ik vindt het echt verslavend. Je kunt er heel veel verschillende doen. Ik zag zelfs dat je bij Disney een backstage met een segway kan touren. De pro Golfers zijn ook in Florida aangeland en doen de Florida swing en bij het kijken van die beelden en lezen van jullie blog, ben ik stik jaloers, alleen dat weer al. Veel plezier nog. gr Rob (vanY)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik zie op de foto dat je boek al bijna uit is... heerlijk he? Wat genieten daar bij jullie met een zonnetje, hier is ook wel een zonnetje maar de temperatuur is iets.... kouder. ha ha.
    En wat een lekkers eten jullie iedere dag en véééél!

    Ik heb ook ooit met een segway gereden, Arthur Beerendonk had er toen 1 mee op de golfbaan, dat was wel lachen. Geniet nog een paar weken!!!
    groetjes Femmie

    BeantwoordenVerwijderen
  15. kwam vandaag een segwaytour tegen in amsterdam in de sneeuw dan ziet het er bij jullie toch iets lekkerder uit. al hellemaal in het ritme . doe de groeten aan kerry en wendy en veel plezier nog daar wij moeten nog even wachten voor we weer die kant op gaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een weertje zeg en die Segway lijkt me ook leuk om te doen. Veel plezier!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Oh heerlijk op de Segway door mount Dora, hebben wij ook gedaan.
    En dat eten ohhhh wat een heimwee

    Jullie worden bedankt !!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat een heerlijke dag en wat is dat Segway rijden toch leuk, helemaal als je ook nog eens "off the road" mag, Top!
    Net als ieder ander ben ook ik vreselijk jaloers op jullie temperaturen ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Segway is echt geweldig leuk ! Leuk dat jullie er ook zo van genoten hebben. Vooral die helmpjes staan erg leuk ;-) !

    En Bonefish Grill ziet er geweldig uit zeg !! Wij hebben op het punt gestaan daar te gaan eten, maar toen was het gesloten ... Jij zei toen al dat het echt goed was, gaat er dus volgende keer echt van komen !

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat een heerlijke dag hebben jullie gehad vooral de Segway tour lijkt me supergaaf. En Bonefish grill gaan we in juni zeker proberen.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat leuk, zo'n segway tour door Mount Dora! Dat moeten wij toch ook echt nog eens proberen, lijkt me heel erg leuk.
    Wat ziet dat eten er heerlijk uit zeg!



    BeantwoordenVerwijderen
  22. Inmiddels helemaal bij.....vorig jaar deze tijd zaten wij in jullie villa..... We hebben toen twee schitterende weken gehad. Leuk ook die segway die schrijf ik op.....

    BeantwoordenVerwijderen