dinsdag 12 maart 2013

Boodschappenlijstjes en BJ's Brewhouse


Vannacht heb ik heerlijk geslapen tot Tom z’n mobiele telefoon afging om 3.15 uur daarna was het even moeilijk om weer in slaap te komen maar uiteindelijk ben ik rond 7 uur opgestaan.
Vanmorgen hoefde ik nog geen baantjes te trekken in het zwembad want het regende buiten, dat is vandaag  nog niet zo erg want we waren van plan een lummeldagje te houden.
Als eerste ging ik alle leuke reacties lezen op het blog en dat waren er heel wat, bedankt allemaal.
Nathalie belde om half 9 om fijn bij te kunnen kletsen. Ze vond het erg koud en was nog niet met de auto naar het station gegaan. Gisteren had ze kip met rijst gemaakt voor hun drietjes, Hannelore at ook mee en vanavond zou ze andijvie met gehaktbal maken.

Daarna begonnen Tom en ik de koffers uit te pakken en alles op te ruimen.
We reden naar Cracker Barrel om te gaan ontbijten, ik vind dat wel een leuke gewoonte om de eerste ochtend daar te eten.


We keken onze ogen uit naar al die (dikke) mensen die daar met hele families komen ontbijten en na 11 uur staat er al weer een nieuwe rij wachtende voor de lunch. Het is erg gezellig in het restaurant en de bediening is zeer vriendelijk. We namen een jus d’orange en een kop thee.
Tom bestelde roerei met toast, bacon en hash browns en ik nam roerei met bacon en pancakes met warme kersen en slagroom. Ik kreeg er ook een heel leuk flesje stroop bij die ik meenam.


Ik haalde snel een pancake onder alle saus vandaan om deze op te eten met het roerei en at daarna nog één pancake met de kersen. Drie pancakes is echt te veel want ze zijn heel machtig.
Daarna reden we naar Walmart bij Cagans crossing om boodschappen te doen maar maakten eerst nog een stop bij een tentje waar ze perssinaasappels verkochten. Die zijn hier goedkoop en erg sappig.


In Walmart slenterden we op ons gemak alle paden door en waren dus wel een behoorlijke poos bezig. 
Wat een leuke artikelen verkopen ze er toch, er stond heel veel merchandise voor Pasen en ook voor St. Patricks day. We kochten o.a. allerlei sladressings en kruiden en Smucker's magic shell en ook aan de boodschappenlijstjes van de kinderen heb ik gedacht. Zoals speciale Oreo’s en taart mix, ook kocht ik pop tarts en popcorn.  We zagen heel veel soorten M&M ’s en kochten de kokos uitvoering en de peeps die ik in blogs voorbij had zien komen..



Bij de drogisterij afdeling zocht ik allerlei make-up en toiletartikelen uit om mee te nemen, een hoop artikelen, zoals mascara, zijn hier zoveel voordeliger.
Na het afrekenen liepen we met tientallen plastic tasjes weer naar buiten. Jammer dat we niet aan extreme couponing doen want dat had vast een hoop geld gescheeld, haha. Het was inmiddels gestopt met regenen en het zonnetje begon weer door te komen.
Vlakbij Cagans Crossing ligt onze favoriete Starbucks en hier gingen we onze eerste cappuccino van deze vakantie drinken.


Als laatste reden we nog even naar Publix om bij de Deli verse vleeswaren en kaas te halen. Ons opaatje was er vandaag niet om te helpen. We mochten van alles proeven voor we het kochten.


We namen hier ook nog wat Ben en Jerry ijs mee.
Thuisgekomen ruimden we alle boodschappen snel op om daarna lekker op het terras van de zon te genieten. Tom belde met Phil en Paul en Kerry om van alles te bespreken.


Victor en Rolf (de kraanvogels van Watersong) kwamen langslopen en volgens mij zijn ze de laatste weken goed verwend want ze bleven echt wachten of er iemand zou komen om ze te voeren.


Sebastian belde nog even op om bij te praten. Hij vertelde over gisteren en wilde van alles van ons weten. Hij vond de auto zo'n gave bak en had erg heimwee gekregen toen hij de foto's van het zwembad zag en de pizza van Papa John’s .
's Avonds gingen we op aanraden van Rob en Yvonne eten bij BJ's Brewhouse in The Loop. We waren er ruim op tijd, rond 6 uur, en waren zo mooi de drukte voor van mensen die uit de parken komen.

 Het restaurant is een soort sports bar met allerlei tv's waarop allerlei sporten te zien zijn. 
Van de menulijst bij shareable appetizers kozen we Thai shrimp lettuce wraps ( Grilled shrimp glazed with spicy Thai sauce, served on a bed of Napa cabbage, cilantro, carrots and red onion, all tossed with a fresh, minty mango salsa and sprinkled with toasted coconut. Served in butter lettuce cups with a spicy Thai sauce for dipping) klinkt lekker en dat was het ook.


Als hoofdgerecht namen we allebei een hamburger die perfect gebakken was, Tom met Jalapeno pepers (Fried jalapeños, pepper jack cream cheese, chipotle mayonnaise, Baja sauce, red onions, tomato and lettuce) en ik met blauwe kaas (Blackened Angus patty with a melted creamy bleu cheese topping, crispy Applewood smoked bacon, roasted garlic aioli and tomatoes). Het klinkt zoveel leuker in het Engels dan in het Nederlands. 




Hier kregen we ontzettend lekkere frietjes bij, zonder meer de lekkerste friet die we in tijden gegeten hebben. We kregen er allebei een bakje mayonaise bij. Er is een enorme keus aan bier en cocktails en ik nam een glas Chardonnay en Tom een vers tapbiertje. Dit restaurant is echt een aanrader.
We liepen nog even langs wat winkels en keken nog een hele poos binnen bij Books a Million en Bath and Bodyworks. We zochten het kookboek van Annabel Langbein maar die hadden ze niet, wel zag ik Seriously I’m kidding van Ellen de Generes, maar 14,95 voor zo’n dunne paperback vond ik best duur.
Thuis dronken we koffie op het terras en terwijl Tom een film keek typte ik het blog.

Ps. Ik kreeg de opmerking dat mensen geen reacties konden plaatsen en heb nu wat aan de instellingen gewijzigd en nu zou het als anonieme lezer ook moeten lukken.


17 opmerkingen:

  1. Welkom thuis en vandaag helaas even wat regen maar in de middag heerlijk weer. Lekker eerste dag en laten het nog meer heerlijke dagen worden

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat noem ik nou relaxed aan de vakantie beginnen. Beetje buiten de deur eten, beetje winkelen. Ik zit hier echt met jullie mee te genieten. En wat een joekels van hamburgers zijn dat zeg. Ik ben toch wel een beetje benieuwd hoe jullie die zonder knoeien naar binnen hebben gekregen. ;-)
    Nu hopen dat vandaag het zonnetje zich laat zien en de eerste baantjes in het zwembad getrokken kunnen worden. Fijne dag.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Altijd leuk om de ochtend met een "Cracker Barrel" te beginnen, wel een mega ontbijt hoor ;-)
    Nou de eerste dag is toch lekker relaxed begonnen zo
    Geweldig lekker die frietjes bij BJ's, wij vonden dat ook al.
    Leuk dat jullie er nu ook geweest zijn en het goed vonden.
    Morgen lekker beginnen met een zonnetje, zodat je eerst even een paar baantjes kan trekken;-)
    Groetjes,
    Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ergens lekker gaan ontbijten en daarna een boodschappentour door de supermarkten, wat een heerlijke start van de vakantie. De 'season-merchandise' van o.a. M&M is altijd lekker/leuk en ook wij hebben inmiddels al een boodschappenlijstje verstuurd ;-) ( Wees gerust, niet naar jou, hahaha )

    Groetjes vanuit een inmiddels weer besneeuwd '070',
    Pieter & Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heerlijk, ook wij beginnen altijd bij Cracker Barrel en gaan dan boodschappen doen. Walmart, Publix..... wat klinkt dat toch allemaal heerlijk bekend. Laat de zon maar komen zou ik zeggen!!
    Have Fun!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hmm, dat ziet er allemaal lekker uit bij BJ. Heb net m'n ontbijt achter de kiezen maar krijg spontaan weer honger.
    Have fun!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Al een heerlijke eerste dag! En dat avondeten is zowel op de kaart als op je bord een mond vol!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heerlijk al dat eten, en idd wat een mooie auto. Volgens het weerstaatje wordt het de komende dagen lekker weer, veel plezier, wij genieten mee vanuit het koude Nederland!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een heerlijke dag zeg! En wat een lekkere foto's haha, krijg er trek van ;-)
    Leuk he, al dat paasspul, lag er ook al toen ik er was.
    Make up kopen is in Florida heerlijk, wat een prijsverschillen met NL zeg...
    Hopelijk vandaag een zonnetje voor jullie! Ik werd vanmorgen wakker en het sneeuwde keihard, bah!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hahaha,ik vroeg me al af of Victor en Rolf er ook nog rondliepen....
    Wat heb ik genoten van al het Wild Life rond jullie huis.
    Ik begrijp Sebastian wel..........

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ziet er allemaal erg bekend en erg leuk uit, ik krijg al heimwee naar Florida.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Lekker boodschapjes gedaan en aanlummelen in je eigen huis, dat is toch feest!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wij hebben tot nu toe nog nooit ergens ontbeten maar ik wil daar deze vakantie toch echt eens een keertje verandering in gaan brengen. Het ziet er heerlijk uit en daar heb je zeker tot aan het diner wel genoeg aan ;).
    Maar jullie hebben echt het uitstekend getimed om nu in het heerlijke Orlando te zitten. Dat regenbuitje van de ochtend is voor de stof en als je dan voor de rest lekker in het zonnetje bij het zwembad kan zitten heb je niet veel te klagen. Wij zijn vanmorgen weer getrakteerd op een winters buitje, wanneer houdt het nou eens op zou je denken.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik had ook problemen met reacties achterlaten, kijken of het nu lukt. Soepele reis achter de rug, prachtige auto meegekregen (Tom zal vast happy zijn !!!) en lijkt me helemaal heerlijk om bij je eigen huis aan te komen ! Lekker weer in het ritme dus, lekker boodschappen doen (mijn kids zijn helemaal gek van de 'peeps' en ik vind ze ook best lekker; wel 1 bonk suiker). BJ's twijfelden we steeds over, misschien ook wat voor ons volgende keer !!! Enjoy !!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Cracker Barrell is aan ons niet besteed brr, maar Bj's zag er goed uit staat nu op het lijstje voor oktober :)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Even proberen of het inderdaad nu lukt om berichten achter te laten en oh mens wat is het allemaal weer lekker, zit nu alweer te genieten van je verhalen.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. HEt is dus gelukt en ik ben je allerliefste collega Annette

    BeantwoordenVerwijderen