donderdag 21 maart 2013

SeaWorld en Amura Sushi



Vandaag stond SeaWorld op het programma.
Nadat we eerst thuis op ons gemak ontbeten hadden gingen we met Wilco’s auto op pad. We tankten de auto vol en reden eerst via de I4 naar SeaWorld. Maar er was een ongeluk gebeurd en er stond een lange file, dus we gingen van de weg af en reden binnendoor naar de parkeerplaats. 
Het was nog een beetje aan de frisse kant (+ 12 graden, maar we klagen niet hoor) en de lucht was strak blauw. De temperatuur schommelde vandaag rond de 22 graden.


Toen we door de tassen- en kaartjescontrole waren haalden we een plattegrond. We besloten om eerst maar even lekker een kop koffie en warme chocomel te gaan drinken bij Cypress bakery voordat we naar het Sea Lion stadion zouden gaan.
Terwijl je daar buiten op het terras zit kun je de achtbaan Manta goed zien. Het blijft een gaaf gezicht en Tom had er best in gewild, maar vond het niet leuk om alleen te gaan. Ik durf niet want ik ben bang dat ik er ontzettend duizelig uit zal komen.


Hierna liepen we naar het aquarium onder Manta, dat vind ik zo mooi. De zeepaardjes en zeedraakjes zijn heel leuk en de bekkies van de roggen kun je er goed bekijken vanaf de onderkant.




Wilco wilde dolgraag de mime speler filmen want die is hilarisch en maakt de show. Het stadion liep behoorlijk vol en de zeeleeuwenshow had deze keer een paar nieuwe grapjes, voor de rest hebben we de show al zo vaak gezien dat we hem wel kunnen dromen.


De volgende show die we gingen bekijken was One Ocean. 
We liepen eerst naar de Underwater viewing en zagen daar een orka zwemmen (volgens mij Tilikum, maar ik ben niet zo goed in de namen).


We hadden plaatsen vrij bovenin het stadion maar wel bij het platform.
Wilco ging foto’s maken met z’n telelens maar dat valt niet mee als je niet echt weet van welke kant ze precies aan komen zwemmen.
We hebben veel foto's gemaakt dat het moeilijk is welke te kiezen om hier te plaatsen, maar hier volgt een aardige selectie.




De show was weer geweldig om te zien, ongelooflijk wat een water ze opspatten, de eerste 15 rijen waren echt soaked.

Daarna bekeken we Pets Ahoy, Tom en ik waren hier al in geen jaren geweest.
Ik heb zo gelachen want de show zou om 15.15 uur beginnen komt er een meisje zeggen dat we Lucky zijn want we krijgen een pre-show.
Komt er een kat over een lijntje lopen die niet meer in de show mee durfde te doen met publiek erbij en hij zou heel langzaam zijn. Als het hem lukte nu over het lijntje te lopen mocht hij weer mee doen in de show. Binnen 2 tellen was hij aan de andere kant, dus hij mag weer meedoen. Iedereen helemaal enthousiast en applaudisseren. Wat een pre-show!!
De "echte" show was verder wel grappig.

 
We bekeken de dolfijnen die gevoerd werden en stonden lekker in het zonnetje. Helaas was de dolfijnenshow al voorbij dus die hebben we gemist deze keer. 


Het park was prachtig aangelegd met hele mooie bloeiende planten en het was een genot hier weer rond te lopen.

De nieuwe show Turtle Trek 3D was wel leuk om te zien maar niet heel spectaculair. Je kunt hier wel de grote schildpadden onder water zien en alle manatees.
Na de roggen geaaid te hebben, aten we een Shamu ijsje en wandelden weer op ons gemak naar Shamu stadion voor de volgende show.
Deze keer maakte Tom foto’s terwijl Wilco de hele show gewoon ging bekijken.
Het valt niet mee om geen foto's te maken, het is zo spectaculair.




De nieuwe attractie Antartica wordt op 24 mei geopend en ik ben wel heel erg benieuwd hoe dit zal zijn want het ziet er er gaaf uit. 


Nadat we de Shark encounter nog bekeken hadden liepen we naar de uitgang om op zoek te gaan naar de auto. Gelukkig stonden er niet zoveel witte auto's !

Het was inmiddels 19 uur en om in de vissfeer te blijven gingen we vanavond sushi eten en gingen naar Amura Sushi in Sand Lake Road.
Hier waren we al eerder geweest en vinden de sushi hier erg goed.




Vooraf bestelden we Tuna Tataki, dit is rauwe tonijn in een pittig sausje met knoflook. Superlekker.


We bestelden een boot met gemengde sushi, nigiri en sashimi. Alles werd vers gemaakt en smaakte zo goed.
We dronken er een Japans biertje bij. 


Thuis speelden de mannen pool in de games room en voor het naar bed gaan gingen we nog even in de jacuzzi in het maanlicht.


16 opmerkingen:

  1. Wat een heerlijke dag. Ik kan me heel goed voorstellen dat je niet kan stoppen met foto's maken van de orca show en wat een prachtige zitten er tussen. Deze show gaan we zeker niet missen. Ik hoop dat die nieuwe attractie wel al soft opening heeft in mei. Daar zouden we zeker wel in willen. En bedankt voor de tip van het sushi restaurant! !! Heerlijk! !!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooie foto's van SW.
    Ik vind de mime speler ook altijd erg leuk, hoe hij met het publiek omgaat prachtig!
    De sushi ziet er lekker uit, dus dat zal wel smullen zijn geweest.
    Enne... 22gr, ik ben jaloers hoor! Wij krijgen weer een koud weekend hier, overdag net boven nul en 's nachts zo'n -6 ;-(
    Grtz.Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lekker dagje weer met tot slot heerlijke sushi, dat wil ik ook wel!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat blijven die orca's toch altijd indrukwekkend. Mooie foto's weer van een zeer geslaagde dag. En bedankt voor de sushi tip. Ziet er echt super heerlijk uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een heerlijke dag, Seaworld is altijd top! Wat een heerlijke gerechten staan daar op tafel, die tuna takati ziet er zalig uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat hebben jullie het weer goed daar! Heerlijk om je verslag te lezen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik durf ook niet in achtbanen en daar baal ik soms wel van, lijkt me super gaaf....maar ja ik ben een watje. Seaworld blijft toch geweldig, en de orca's zijn prachtige dieren.
    Have Fun!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Nou ja Tom,wat lees ik nou......wil je niet ALLEEN de achtbaan in, kijk eens naar de foto,grijp je kans om eens naast een ander in de achtbaan te kruipen....kom op, vlg keer niet meer lange lopen,maar in de rij!!!!!!!
    Seaworld is ook een van mijn favorite,heb zelfs jaarpas he, haha wie niet.en dat eten ziet er ook super uit....

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Anita goed gezien in de UV was inderdaad Tilikum. En verder top foto's ook van one ocean. Eigenlijk best makkelijk om foto's te maken. De eerste sprong is in het midden dan gaan ze vaak naar de linker of rechterhoek dan midden en dan weer hoek. Wij kijken ook vaak naar de tekeneen van de trainers en weten dan vaak qua splashes wie er aan de beurt is en verder qua show mis ik vaak 1 van de sprongen. Maar gewoon kijken blijft natuurlijk het mooist. Thnx for sharing

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heerlijk weer om te lezen, prachtige foto's! Ik vind Pets Ahoy ook erg leuk, niet spectaculair, maar gewoon ontzettend grappig om te zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Mooie foto's van Seaworld, we zijn zo benieuwd hoe wij dit gaan ervaren. En die sushi boot, wow, daar gaan we zeker eten!! Geniet van 'maar' 22 gr want hier is echt kouououououd...!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Mooie foto' s en ja Tom ik heb ook te maken met een chicken, maar ik ga wel alleen. Sushi ziet er goed uit alleen ben net zo gek op rijst. SW blijft een amusant park hoe vaak je er ook bent geweest die shows blijven spektakel geven. En die mime speler blijft ook iedere keer weer fantastisch. We blijven volgen. Gr Rob

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Schitterende foto's en heerlijke sushi, dat is vakantie in Florida... HEERLIJK!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. oh,oh, de laatste weken lees ik weinig blogs omdat ik druk ben met andere dingen.
    Zou ik bijna jullie blog missen.
    Wat hebben jullie al veel gedaan zeg, en dat weer.....heerlijk.
    Daar zijn we hier ook wel eens aan toe maar voorlopig zit het er nog niet in in Nederland.
    Nog heel veel plezier en ik probeer jullie blog weer bij te houden.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Zo, ben weer helemaal bij na weekje achterstand !! Altijd prachtig in Seaworld, maar wij hebben hetzelfde bij de zeeleeuwen ... Die hebben we nu echt wel gezien en mogen ze wel eens aanpassen. Maar de mime speler blijft geniaal !

    Prachtige foto van jou en Tom trouwens ! Enne dat voorgerecht bij de sushi zaak, dat ziet er ECHT geweldig uit !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Weer een heerlijke dag, wel leuk dat je nu je prive fotograaf bij je hebt zodat je ook nog eens samen met je hub op de foto staat!
    Sushi ziet er heerlijk uit!

    BeantwoordenVerwijderen