vrijdag 15 maart 2013

Ford Mustang en Longhorn steakhouse


Toen we wakker werden was het ongeveer 7 graden buiten en zagen we de damp van het zwembad afkomen maar de temperatuur liep al heel snel op.
Nadat ik even gezwommen had gingen we ontbijten en we bleven vanmorgen in en om het huis rommelen.
Nathalie belde zoals afgesproken, even op en vertelde dat ze samen met Sebastian een weekmenu had samengesteld en alvast boodschappen waren wezen doen voor komende week. Ik vind het wel leuk dat ze net als ik dol is op koken, want ze eten echt geen 3 weken lang alleen maar pizza’s nu we er niet zijn. 
Ze maakt allerlei lekkere dingen klaar, zo staat er vanavond salade met geitenkaas op het menu en morgen pasta met varkenshaas in Paturain saus. Echt lachen. Later heb ik nog een hele tijd met Sebastian zitten kletsen en die was ook erg nieuwsgierig naar vanmiddag.
We spraken af dat we zondag een tijd zouden gaan skypen met elkaar.
Ik draaide wat was en we zochten de lakens en slopen voor de bedden uit. Er zijn verschillende slopen aan vervanging toe dus daar moeten we snel wat nieuws voor halen.
Ik gooide een kleurtje in m’n haar dat was hard nodig en het zag er gelijk weer beter uit.

Tom heeft een hele poos buiten in het zonnetje zitten lezen, ik rommelde wat op de laptop. Deze keer smeerde ik me goed in met een hoge factor.


Rond 2 uur gingen we de deur uit en wilden geld pinnen o.a. om te tanken en Tom stopte even bij de Publix. Voer ik toch de verkeerde pin code in, mijn pin lijkt dus op 1 cijfer na heel erg op die van de toegangspoort van Watersong en mijn pas werd daarna geblokkeerd. Tom had gelukkig ook een pasje bij hem.
Tom wilde dolgraag een keer een Ford Mustang huren maar toen we in oktober boekten bij Hertz was dit alleen mogelijk vanaf Orlando en niet vanaf Sanford.
Omdat er een aanbieding was via Hertz UK heb ik eerst een SUV gehuurd vanaf maandag tot vandaag. Zodoende gingen we vanmiddag naar Orlando International airport om de auto om te ruilen. We tankten de Nissan vol vlak voor het vliegveld en leverde deze in bij car return. Ik vond het wel jammer want ik vind het heerlijk om zo hoog te zitten en vond de Pathfinder een fijne auto.
Omdat we niet met een vliegtuig aankwamen moesten we ons melden in het kantoortje van Hertz gold member en daar kregen we de papieren mee van de Mustang. Over twee weken kunnen we de auto gewoon op Sanford inleveren.
We waren benieuwd wat voor kleur het zou zijn en we zagen een mooie zilverkleurige auto voor ons klaar staan. De auto is gloednieuw en ziet er prachtig uit, Tom is er superblij mee. 



We reden naar de Florida Mall en maakten daar een aantal foto’s van de auto. 







Bij Starbucks bij het Florida hotel dronken we een cappuccino en liepen eventjes de mall door zonder de winkels binnen te gaan. We bekeken heel even de sushi band van Wasabi direct aan het begin. Shoppen komt binnenkort nog wel.

We reden naar Billy Boy aan de 192 omdat ik gehoord had dat daar park tickets voordeliger zijn. Maar daar aangekomen bleek dat het niet op 1-dags tickets van Disney gold alleen meerdaagse tickets.


Omdat we bijna nooit lunchen in Florida hadden we nu behoorlijk trek gekregen.
We reden we naar Longhorn aan de 192 en moesten 20 minuten wachten tot er een tafel vrij kwam. 


We hadden een voucher voor een free appetizer en kozen voor de Wild West shrimp.
Er was nu een speciaal steakhouse dinner menu voor 25 dollar voor 2 personen.
Je kon dan kiezen uit een appetizer (Texas Tonion, Spinach Dip of Smokin' Sweet Calamari
of een dessert (Bananas Foster Sundae of Turtle Sundae ), keuze uit 2 salades (Mixed Green Salad of Caesar Salad )en keus uit hoofdgerechten (Renegade Sirloin, Parmesan Crusted Chicken, Sierra Chicken, LongHorn Salmon of Cowboy Pork Chop ).
Wij zijn niet zo van de toetjes en kozen 2 voorgerechten dus de gratis Wild West shrimp en de Spinach dip. Als hoofdgerecht namen we allebei de sirloin.
We zaten nog maar net met een drankje of we kregen de salade al, normaal krijg je dus eerst de voorgerechten. Na een poosje wachten vroegen we waarom we de appetizers niet eerst kregen.
Het antwoord was dat dit in de oven stond en er zo aankwam.


We hadden dit nog niet koud op tafel of daar kwamen de steaks al! Die stuurden we nog even terug. De ober kwam vragen of alles goed was en wij zeiden dat we rustig aan wilden eten.
Twee tellen later komt hij weer aan met de steaks. We waren nog niet eens halverwege.
Toen we uiteindelijk aan de steaks toekwamen was mijn steak in plaats van medium dus nu well done. Dit kwam doordat ik een Parmesan crust op de steak had en deze dus de hele poos onder de grill is blijven staan. De steak van Tom was in plaats van rare nu medium maar was wel goed.


Mijn steak ging terug en binnen no time had ik een prachtige nieuwe steak en baked potatoe op mijn bord. Het smaakte allemaal prima. De manager kwam nog even langs aan tafel om te vragen of alles naar wens was geweest was en toen we zeiden dat alles zo gehaast was gegaan en de steak niet goed was excuseerde hij zich duizend maal en kregen we een gift voucher van 10 dollar en een bon voor een gratis appetizer voor de volgende keer. Dat is erg fijn geregeld.
Sommige mensen vinden mijn verslagen misschien teveel op eet verslagen lijken maar we vinden uit eten gaan hartstikke leuk hier in Orlando en we zijn nu eenmaal dol op lekker eten.
Ik moet natuurlijk ook reviews kunnen schrijven voor mijn restaurant blog, haha.

We waren mooi op tijd thuis en gingen lezen en aan het blog werken. Daarna hebben we samen pool gespeeld in de games room en voor het slapen gaan nog even gebubbeld in de jacuzzi.






17 opmerkingen:

  1. Longhorn stond dit jaar bij ons op het lijstje maar nu ik dit zo lees weet ik het nog zo net niet. Dat was wel heel erg haast-je rep-je. Alles werd wel netjes opgelost maar het lijkt me dat je toch niet relaxed zitten eten. En die auto....daar wordt Kenneth ook heel vrolijk van. Helaas, helaas wij hebben ook al de auto geregeld. Nog maar VIJF vrijdagen wachten.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nou Factor 85 moet toch wel goed beschermen denk ik zo ;-)
    Jullie maken wel de "blitz" met die Mustang.
    Wel jammer dat die Amerikanen altijd zo snel eten, maar dit ging wel heel rap. Het is wel netjes dat je een kleine compensatie kreeg, dus je ziet, het loont wel om er iets van te zeggen.
    Wat een heerlijke luxe, je dag afsluiten in je eigen jacuzzi ;-)
    Grtz.Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een gave kar hebben jullie nu, gelukkig is bij Longhorn alles goed opgelost..
    Blijven schrijven over het eten hoor, daar hebben we allemaal wat aan !!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Met de Mustang maak je inderdaad de blits! Jammer van Longhorn maar wie weet volgende keer beter. En wat de eetverslagen betreft, wij vinden dat wel handig want we gaan in juni ook het eea uitproberen qua restaurants. Have fun!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Een hele mooie wagen. Zal 'm van de week 'ns in levende lijve onder de loep nemen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Haha, je bent nu zeker niet verbrand????

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Jullie zijn helemaal de blits met die glimmende sportieve wagen hoor. Dat jullie er maar veel fijne ritjes mee mogen maken de komende weken. En inderdaad dat haastige eten. Vaak bestellen wij pas een hoofdgerecht als we het voorgerecht op hebben om dit soort situaties te voorkomen. Die Amerikanen kunnen waarschijnlijk niet gezellig lang tafelen.
    Benieuwd wat er morgen op het menu staat. Have fun!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Top auto zeg, dat wordt genieten voor Tom!! Ennuh het enige probleem dat ik heb met dat lezen over eten is honger krijgen en nog meer heimwee hahaha. Ga dus lekker zo door!!
    Have Fun!!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Haha, mijn zoon zegt altijd "ik heb zo'n zin in het eten in Amerika" en deze blog geeft ons mooie tips, ook hier geen klachten dus ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wow, factor 85??? Dan zal je wel niet verbranden haha!
    Wat een prachtige auto zeg! En vooral doorgaan met foto's en schrijven over eten, leuk om te lezen. Krijg er alleen wel vaak honger van ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik wist niet eens dat factor 85 bestond!! Graag blijven schrijven over eten. Wij gebruiken het echt bij onze keuze waar wel of niet heen te gaan. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Krijg je überhaupt wel een kleur met die factor?:)
    Wat een snelle blitse kar zeg, veel veilige miles ermee!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Die eet recenties kunnen niet gemist worden dus graag blijven schrijven over toppers en flippers. Hoewel ik geen auto freak ben kan ik me wel voorstellen dat je eens graag in een mustang wil rijden, ziet er cool uit die bak. Hoewel de Longhorn er meestal wel goed uit komt waren we verbaasd over deze mispikker maar zo te lezen zijn jullie met de oplossing wel tevreden. We blijven jullie volgen.Gr Rob

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wow, that Mustang makes me jealous ! Lijkt me geweldig om mee te rijden en ff een burn-outje te maken ;-)

    Jammer van het 'missertje' van Longhorn maar zoiets kan altijd gebeuren, zoals het bij ons in 1 week tijd gewoon 2x achter elkaar misging bij Texas Roadhouse, gelukkig lossen de Amerikanen dit altijd goed op.

    En jullie jacuzzi is echt heerlijk hebben wij ook al mogen ervaren ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ja, gewoon doorgaan met je verhalen hoor, ook de eetverslagen. Heerlijk! Ik lees ze graag!. Geniet ervan.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Geen probleem, al die restaurantverhalen, ze zijn om te smullen! Veel plezier nog!
    Een warme groet,
    Irma

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Die Mustang is echt GEWELDIG !!!!!! Dat moet toch met een big smile rijden zijn, weet ik zeker ;-) ! Als je nog eens in echt mooie sportwagen wilt rijden Tom, mag je keertje bij ons thuiskomen hoor !

    BeantwoordenVerwijderen